24 Ağustos 2008 Pazar

Kelebek Etkisi

O canım fikri yerle bir etmiş caniler...

Biraz olsun umutluydum filme başlarken, acaba nasıl bir büyük senaryo vardı karşımızda?

Dinamik bir sistemin farklı başlangıç durumlarından çok farklı davranışlara sahip olmasını anlatırken kullanılan bir terim olan kelebek etkisinin bu kadar kolay harcanmasına içim elvermedi açıkçası.


Filmimiz artık çok karşılaştığımız bir senaryo tekniğinin emrettiği üzere son sahneden başlıyor. Bu sahne bize daha önceden çok kötü şeyler olduğunu düşündürüyor, ee o zaman elimiz mahkum dönüyoruz 13 yıl öncesine.

Filmin bütününde dünya dinamiklerini etkileyen ufacık değişimlerden çok, aynı zamanda başrol oyuncusu da olan 7 yaşındaki Evan'ın hafıza kayıpları ve bunları sonradan hatırladığında o anda vermiş olduğu kararları değiştirebilmesi üzerine kurulu.

Ayrıca Evan, 13 yıl boyunca ortalama bir Amerikan ergeninin yaşayıp yaşabileceği en berbat travmalarla karşılaşmış bir genç.

Böyle olunca, anılarını hatırladığında bu travmalarını atlatıp kendine güzel bir hayat kurmak istiyor. Aslında ilk değişiklik istemeden oluyor, hoşuna da gidiyor ama hayatını mükemmelleştirmeye çalışırken işler tersine çevriliyor. Örneğin bir ergenin korkulu rüyası olan kız arkadaşının en yakın arkadaşıyla beraber olma durumu onu bir ara çılgına çeviriyor. Ee ne de olsa 2005 Teen Choice ödülü kolay alınmıyor, çocukların üstlerine gitmelerinin bir nedeni varmış demek ki.

Velhasıl kelam, kelebek etkisinde kural olduğu gibi küçük değişikliklerin yerine en büyük değişikliklerin de yapılmasına rağmen "çok" da değişmeyen bir dünya tasviri yapan bir film nasıl En İyi Bilim Kurgu filmi ödülü almış anlayamadım.

İzlemek için

Ben filmi denk geldiğim bir VCD'den izledim ama sizin için Torrent dosyasını buldum, siz zahmet etmeyin. Gerçi izlemenizi önermiyorum, ama diğer yazılarımızda da yapmayı düşünmüştük elimiz alışsın.

torrent dosyası

Not: Bu geçici bloğu açmamız iyi olmuş, soğumayalım zira.

Hiç yorum yok: